Navigation:    
Start  >  Blog 
> 24. oktober 2007
 
Foregående    Index    Dette tema 

  Ud og se perroner med DSB Onsdag, 24.10.07

Som bekendt er jeg jo normalt ikke typen der brokker sig over forsinkede tog, da jeg har den grundholdning at der må være andre ting i livet der er mere interessante at beskæftige sig med, end hvorvidt toget nu er fem minutter forsinket. Men når nu jeg for tiden bruger mere tid på at vente på toget end jeg rent faktisk kører med toget når endelig det kommer, ja så er det svært ikke at tænke på om ikke det kunne gøres lidt smartere. Som jeg tidligere har været inde på medførte den nye S-togskøreplan for en måned siden en radikal ændring af de kendte afgangstider, idet alle tog nu skulle køre i 10-minutters drift, hvilket dog gav en del problemer de første dage. Men nu er der jo gået en måned, og nu hvor jeg har brugt den mellemliggende tid i Japan og Sydfrankrig havde jeg egentlig regnet med at DSB havde fået styr på det. Men nej. Søndag hvor jeg skulle på overarbejde fik jeg den første indikation, idet de næste tre tog mod nord ville køre efter 12, 16 og 18 minutter - ikke just det man forventer af 10-minutters drift. Og selvfølgelig var mit det seneste i rækken. Hjemover havde jeg ingen forventninger da infosystemet var ude af drift, men jeg måtte vente et kvarter på det sydgående tog. I mellemtiden havde jeg dog erfaret at 20-minutters driften skyldtes et sporarbejde ved Langgade i efterårsferien, omend jeg ikke lige kunne se hvorfor det skulle berøre samtlige linier. Mandag var det ikke blevet bedre, og ventetiden var denne gang et kvarters tid, men hjemover gik det fint, da jeg med en hurtig sprint kunne nå et tidligere tog, der var forsinket. Tirsdag tog DSB dog andre midler i brug, for da endelig toget kom efter 14 minutter kørte det uden stop til Klampenborg, uden meddelelse hverken på perron eller i toget selv. Det er selvfølgelig meget fint at køre eksprestog, men ikke så fint når det ikke stopper. Det gjorde dog ikke så meget, for jeg blev blot siddende og ventede til vi kom tilbage til Ordrup, hvilket var hurtigere end hvis jeg skulle have ventet på næste bumletog. Jeg er ganske vist begyndt at checke Byens Puls inden jeg tager hjemmefra, men den plan viser desværre ikke hvorvidt toget standser eller ej. Ved samme lejlighed fik jeg dog at vide at sporarbejdet var blevet forlænget til tirsdag, men det forklarer ikke hvorfor jeg også her til morgen skulle via Klampenborg, da der tilsyneladende kun er 40-minutters drift til Ordrup sydfra.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.