Navigation:    
Start  >  Blog 
> 11. september 2015
 
Foregående    Index    Dette tema 

  Fra Boeing 737-900 til Cessna 402C Fredag, 11.09.15

Normalt ville jeg blot have slappet af i Trenton en dag eller to efter Delta, hvilket jeg sidste år havde fundet ud af var en god idé, men denne gang havde jeg benyttet lejligheden til at tage en ekstra lille ferie. For for et halvt år siden var jeg blevet udfordret til brydning af en fyr ved navn Juan i Puerto Rico, og da jeg checkede at en flybillet fra København til Puerto Rico kostede i størrelsesordenen 26.000 kr. var det afgjort med det samme, for jeg ville aldrig få 26.000 kr. til at rejse for - og i så fald var der nok andre steder jeg hellere ville rejse til. Men et par måneder senere fik jeg endnu en udfordring fra en puertoricaner, der gik under navnet Ricotewrestler som havde et favoritgreb, en såkaldt spladle, som jeg gerne ville prøve. Og ham havde jeg allerede snakket med i nogen tid, så jeg spurgte ham hvordan man lettest kom til Puerto Rico, om der var direkte fly fra Europa eller om man skulle via USA. Han svarede at det nok var nemmest at rejse via USA, så jeg kiggede lidt nærmere på den oprindelige søgning jeg havde lavet på Momondo - og fandt ud af at de fleste rejsevalg gik via Newark. Og jeg skulle jo i forvejen til Newark i september! Så søgte jeg i stedet på rejser fra Newark, og derved faldt prisen fra 26.000 kr. til 3.300 kr, hvilket jo var langt mere acceptabelt. Og da jeg kort efter bookede billetten til Newark indlagde jeg lige nogle ekstra dage så jeg også kunne besøge Puerto Rico, for jeg havde aldrig tidligere været i Caribien, så det kunne måske give mig den sommerferie jeg ikke havde holdt i år. Og lidt fornøjelig brydning ved samme lejlighed. Jeg havde ellers havde haft det indtryk at Ricotewrestler boede i San Juan, men da jeg havde booket den supplerende rejse fra Newark til San Juan sagde han, at jeg i stedet skulle flyve videre til Mayagüez! ¿Que? Jeg havde da aldrig forestillet mig at en sådan lille ø havde indenrigstrafik. Men det havde den nu alligevel. Måske øen var større end som så eller kuperet nok til at gøre biltransport besværlig. Den lille flyvetur forøgede dog transportomkostningerne med $131, men så kom jeg også hele vejen. Og havde så fornøjelse af at flyve det sidste stykke med en Cessna! Cessnaen kendte jeg jo udmærket fra de sportsflyvere, der i sin tid sommeren lang havde fløjet til og fra Skovlunde flyveplads, men de Cessnaer de brugte her var model 402C som kunne tage op til otte personer plus to piloter. Og det var såmænd ganske ukompliceret at flyve med den. Den kunne nok sagtens være fløjet af en pilot alene, men det var nok mere sikkert at der var to piloter.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.