Navigation:    
Start  >  Blog 
> 4. marts 2018
 
Foregående    Index    Dette tema 

  Klage over Rejsekortet Søndag, 04.03.18

Torsdag 22/2 kl. 21.18 checkede jeg ud på Svanemøllen station og fik her en meddelelse om at der var lav saldo på kortet (40,25 kr.). Fredag 23/2 kl. 08.32 tankede jeg kortet op igen med 200 kr fra min pc, og fik her at vide, at beløbet ville blive overført til mit kort efter fem timer, altså kl. 13.32. Samme formiddag tog jeg i Hareskoven for at løbe en tur inden den "sibiriske kulde" for alvor ville slå til, idet jeg havde beregnet at den tur ville koste 2*16 kr., ialt 32 kr. Jeg var dog usikker på om jeg kunne bruge kortet selv om der var vist lav saldo, så lod det være op til automaten om jeg skulle gennemføre turen eller ej. Så da jeg kunne checke ind på Svanemøllen tog jeg det som et udtryk for at jeg alligevel kunne køre på kortet; de 40,25 kr. jeg havde på kortet ville jo være tilstrækkeligt til at gennemføre turen, som jo kun kostede 32 kr - og hvis hjemturen fandt sted efter kl. 13 ville max.prisen alligevel ikke overstige 36 kr. Alligevel kunne jeg ikke checke ind da jeg skulle rejse hjem fra Skovbrynet kl. 12.59, hvorfor jeg naturligvis alligevel tog toget, for min rejse var jo betalt i forvejen selv om automaten ikke ville kendes ved mit indestående på kortet.
Selvfølgelig skulle der være kontrol i toget på hjemturen, og af kontrolløren fik jeg at vide, at man kunne tanke op på kortet med det samme på stationen (7-eleven), men det giver jeg ikke meget for. For det prøvede jeg efter jeg den 25.12 2017 kl. 20.03 var tilbagevendet til Svanemøllen station og også dengang fik besked om lav saldo. På det tidspunkt havde jeg tilfældigvis kontanter på lommen og gik derfor op til 7-eleven for at tanke op på kortet (vistnok 200 kr.), da jeg regnede med at jeg nok skulle bruge kortet i juledagene. Men den indbetaling forsvandt tilsyneladende sporløst, den er i hvert fald aldrig dukket op på mit kort. Jeg undrer mig i øvrigt over at jeg ikke kan knytte en tank-op aftale til mit MasterCard debet, for jeg har tidligere haft en sådan aftale dengang jeg havde VISA/Dankort, men da jeg skulle skifte kortet ud fordi det udløb var MasterCard debet tilsyneladende det nye sort, for det var sådan et jeg fik fra min bank. Men siden dengang har jeg ikke kunne ændre min aftale til det nye kort.
Jeg har altid fundet det rimeligt at man betaler for sin tur med den offentlige transport, og jeg har fra starten været indstillet på at jeg gerne ville betale de 16 kr. for den tur, som Rejsekortet ikke ville registrere for mig. Men da min indbetaling forrige fredag fortsat ikke er dukket op på mit kort, til trods for at det nu er over en uge siden at jeg foretog den, har jeg i tirsdags, da jeg skulle til Sydhavn station, måttet købe en billet til fuld pris da Rejsekortet stadig næppe virker. Og de ni kroners merudgift i forhold til Rejsekortet (24-15 kr.) vil jeg naturligvis trække fra disse 16 kr.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.