|
|
Afvist i Københavns Lufthavn
|
Torsdag, 13.12.18
|
Traditionen tro var det nu tid for min årlige juletur til Dresden, hvor jeg sammen med Andy skal en tur på Striezelmarkt og de mange andre julemarkeder der finder sted i Sachsens hovedstad. Men dette år skal jeg åbenbart ikke fejre julen i Dresden. De forrige gange jeg havde været i Dresden er jeg kommet dertil på flere forskellige måder, senest med DB IC-bussen til Berlin og videre med EuroCity toget direkte til Dresden. Men denne gang skulle jeg prøve noget nyt. Mine ben var stadig smadrede efter slæberiet hos Rrevision, så jeg kunne ikke overskue at slæbe den tunge rygsæk fra busholdepladsen over gaden til Berlins Hauptbahnhof. Så denne gang ville jeg igen tage flyveren derned, og med de gode erfaringer jeg havde fået med at flyve med Eurowings til Düsseldorf ville jeg flyve med dem til Dresden. Det tog så ganske vist noget længere tid da jeg ville få et flyskift med fire timers ophold i Düsseldorf, men det var stadig væsentligt billigere end at flyve med Lufthansa, som jeg tidligere havde gjort det. Men jeg kom aldrig afsted! Det gik ellers fint nok med at checke min rygsæk ind på det boardingkort jeg havde fået tilsendt som PDF fil, men det var åbenbart ikke godt nok til scanneren der gav adgang til Security. I stedet blev jeg henvist til en computer, der kunne udskrive manglende boardingkort, og som sandsynligvis var der af hensyn til de rejsende der var kommet hjemmefra uden boardingkort. Men hvad nyttede det når maskinen ikke kendte til Eurowings? Så tilbage ned af trappen til Terminal 2, hvor det lykkedes mig at fange hende som havde checket min rygsæk ind. Hun var dog i færd med at lukke pulten ned, så hun måtte først genstarte systemet for at kunne printe boardingkort ud. Efter en rum tid lykkedes det mig at få mere pænt udseende boardingkort ud, kort som scanneren oppe i Security også kunne godkende, og så kunne jeg endelig komme videre. Det havde dog taget så lang tid, at da jeg endelig nåede frem til min gate A27, som var i den fjerneste ende af lufthavnen, var den lukket, så jeg blev i stedet henvist til TransferService. Fyren der godtog min forklaring og var klar på at give mig en erstatningsbillet til et senere fly, men han havde ikke adgang til Eurowings' bookingsystem, så den skulle hentes på nettet - og min computer stod hjemme på Østerbro. For at gøre en lang historie kort ver jeg tilbage i lejligheden en god time senere, med min rygsæk, og en opgave med at sende en klage til CPH, da jeg intet havde fået ud af den 217,98 € billet jeg havde købt god tid i forvejen. Jeg tror at jeg vælger at flyve med Lufthansa næste gang, selv om det er dyrere!
|
|