Navigation:    
Start  >  Blog 
> 22. marts 2021
 
Foregående    Index    Dette tema 

  Køb og smid væk Mandag, 22.03.21

Jeg har længe haft behov for at studse mine lokker, men i det seneste års tid har der været stigende problemer med det, for hvor jeg dengang jeg havde købt min shaver kunne barbere mig eller plysse krydderen flere gange før jeg igen havde behov for at skulle lade batteriet op igen, var det efterhånden blevet den omvendte verden da jeg nu skulle lade batteriet op indtil flere gange undervejs for at jeg kunne lade lokkerne falde. Jeg kunne derved nok regne ud at batteriet ikke bare skulle genoplades men udskiftes, der stod bare ikke noget i brugsanvisningen hvordan denne operation skulle finde sted, og heller ikke en minutiøs undersøgelse af, hvordan min shaver var skruet sammen (der var overhovedet ikke en skrue at finde på min shaver), vurderede jeg at jeg vel hellere måtte indlevere den til Magasin, hvor jeg i sin tid havde købt den. Men på grund af coronaen kunne det heller ikke lade sig gøre, da Magasin jo var lukket for tiden. Vel vidende at jeg så nok skulle genoplade min shaver seks-syv gange gik jeg så i gang med hovedhåret, da jeg nu havde tid til det, for efter en snak med kassevagten i SLM, kunne jeg ikke forestille mig at det kunne være rigtigt hvad han sagde, at det bare var et køb-og-smid-væk produkt. For resten af shaveren fungerede jo udmærket, så jeg kunne slet ikke forestille mig at Philips ville lægge sit navn til sådanne lavkvalitets produkter. Og ganske rigtigt var det kun muligt for mig at køre tre baner inden jeg skulle genoplade shaveren igen. Det gav mig så strøm nok til to baner mere, og det var så det. Jeg måtte så indse at køb-og-smid-væk kulturen også var nået til Philips. Jeg kunne dog ikke være begejstret for at min shaver havde holdt i seks år på de samme batterier, da jeg vidste at min gamle shaver havde holdt i 26 år før jeg måtte kassere den fordi bladet ikke længere var skarpt, for den fik sin føde fra genopladelige AA-batterier. Efter en snak med Martin var vi blevet enige om at jeg kunne købe en ny shaver i El-Giganten via deres click and collect service - men heller ikke det blev til noget da jeg ikke kunne finde denne mulighed på deres hjemmeside og ikke kunne få adgang til deres Kundeservice fordi der ikke var nogen mikrofon på min computer! Så køn ser min frisure ikke ud for siden.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.