Navigation:    
Start  >  Blog 
> 10. juni 2022
 
Foregående    Index    Dette tema 

  En ulykke kommer sjældent alene Fredag, 10.06.22

For snart syv uger siden stod min mobiltelefon af. Så lang tid efter husker jeg selvfølgelig ikke præcis hvordan det skete, men jeg kunne da konkludere at der skulle et nyt batteri til. Hvilket jo var mere besværligt end godt var, for jeg kunne jo ikke bare bestille det over netter, idet bankerne på grund af en ny sikkerhedsverifikation krævede at denne skulle foretages via en sms kode - selv om jeg ikke kan se hvad ens telefon har med end bankkonto at gøre, med mindre man har en smartphone, hvilket jeg blandt andet af sikkerhedsmæssige årsager har fravalgt. Mit kreditkort fungerede dog udmærket, og det lykkedes mig til sidst at finde en butik, hvor jeg kunne købe batteriet over disken. Men det hjalp ikke, for efter en lille halv time var telefonen død. Helt død! Så jeg kunne konkludere, at den eneste måde at kommer fri af dette dødvande var at få en afløser. Hvilket jeg dog var forberedt på, da jeg havde haft min gamle Nokia siden 2009 mens alle andre rendte rundt med ultradyre smartphones, som kostede op til tre gange mere - og jeg skulle jo kun bruge min telefon til at tale i eller kommunikere med sms, alt andet bruger jeg jo min computer til. Men jeg skulle have en ny telefon, og den kunne jeg jo ikke bestille over nettet da jeg ikke kunne bestille og betale den på grund af bankens krav om sms-verifikation. Men min lokale pc-høker på Trianglen havde en simpel mobiltelefon, som ikke kostede en formue, og hos dem kunne jeg købe den kontant og derved omgå bankens krav om sms-verifikation. Forudsat altså at de havde den på lager. Det havde de så, og jeg havde også listet SIM-kortet ud af min gamle mobil så jeg kunne gøre min nye telefon online på Telias net. Men virkede det? Selvfølgelig ikke, for producenternes hang til at indføre nye standarder der ikke passede til de eksisterende gjaldt ikke bare på computerområdet (se mine tidligere blogs om computer-bøvl) men skulle også omfatte mobiltelefoni. Så jeg bestilte et nyt SIM-kort via chatbotten på Telias hjemmeside idet store dele af Telias hjemmeside var nede, og da jeg tre uger senere ikke havde fået det bestilte jeg det igen, da Telias hjemmeside i mellemtiden havde fået det bedre. Fortsættelse følger ... !

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.